TOATE >>  
 
VREMEA
Bârlad, ora 10:00
Temperatura26.2 °C
Umiditatea 41%
Presiunea 995.8
Vânt1.9 m/s
Sursa: ANM
RADAR INMH
RADAR WINDY
CURS VALUTAR
04-03-2020
VALUTARON
EUR4.8057
USD4.3126
GBP5.5187
XAU227.7276
Sursa: BNR
HARTA din SATELIT
HARTA la 1906
BÂRLAD ALTĂDATĂ
COLECŢIA RLV
VOCEA TUTOVEI
CODURILE POŞTALE
EVENIMENTE
CONF. DE PRESĂ
ŞEDINŢE CLB
FAZA ZILEI
TRAILERE
EMISIUNI
BEST OF
SPORT
ARHIVA CONYSAT
COMUNICATE
NAŢIONAL
ARHIVĂ CONCERTE
ANUNŢURI
IMOBILIARE
LOCURI DE MUNCĂ
TELEFOANE
CALCULATOARE
AUTOMOTO

BÂRLAD ONLINE

Conferinţă de presă Adrian Solomon, 4 August 2010

Adrian Solomon: "Eu fac un apel către Poliţia Municipală, că cei de la Poliţia Comunitară s-au împuţinat în ultima vreme, să aibă grijă că am văzut că, după ce s-a stropşit Sarkozy la anumiţi cetăţeni europeni, au venit prin Bârlad, şi era o colonie chiar la poligonul auto, vreo 6 furgonete din astea cu număr de Franţa, care pe urmă i-am văzut gravitând în jurul Bârladului, erau pe la Bălăbăneşti vreo 2 d-alea, vreo 2 prin centrul oraşului şi aş vrea să le atrag atenţia că în spaţiul românesc migraţia popoarelor s-a încheiat în secolul XIV. Iar păsările migratoare se duc, de regulă, toamna şi se întorc primăvara. Vara, sau în toiul verii - niciodată. Şi să fie vigilenţi pentru că acei cetăţeni europeni, care vreo 2 dormeau pe scuarul ăsta de pe Ştefan cel Mare, lângă Vovidenia, tolăniţi la umbră, n-aveau ei nicio durere... aşa ca pe Champs-Elysees dormeau! Şi să aibă grijă că ei nu stau pe-aicea că fac turism, de-ăsta cu frunzuliţa... ştii, la umbra frunzuliţei fac turism. Ei stau pe-aicea ca să ne golească anumite surplusuri din buzunare, din sacoşe, din case, de pe stradă, că furgonetele alea se pot umple şi cu capace de canal, că ţin, sunt mai rezistente ca atelajele alea trase de cai. Pe care-i mulge Iftimoaie, ca să dea venit la ajutoarele sociale. Şi ăsta-i apelul meu, foarte serios, de data aceasta, să existe un control cât de se poate de atent din partea Poliţiei Municipale, şi a celor din Poliţia Comunitară, măcar să avem evidenţa celor care ne-au uşurat de anumite lucruri la un moment dat, şi să le explice, chiar cu cartea de istorie în mână, că s-a încheiat marea migraţie odată cu ultima invazie tătărască în spaţiul românesc."

Adrian Solomon: "Poate că domnul Gabriel Oprea va voi până la urmă să fie de acord să scoatem statuia lui Muşat din interiorul cazarmei în stradă, unde s-o vadă toată lumea, că-i operă de artă."

Adrian Solomon: "Cei de la Search Corporation nu trebuiau să mai facă un studiu de fezabilitate, ci trebuiau să treacă direct la proiectul tehnic. Dar cum în România sunt artişti oamenii la luat bani pe hârtii scrise în 2001, şi să iei bani încă o dată în 2010, ei au mai făcut o dată studiul de fezabilitate, că asta era acolo, veneau cu 4 variante, care trebuia una însuşită de consiliul local, care va fi însuşită de guvern şi aşa mai departe. Dar eu am un răspuns aicea din 17.03.2009, unde domnul Berceanu, cu mânuţa sa proprie şi cu pixul din dotare, zice: "Pentru varianta de ocolire a municipiului Bârlad există un studiu de fezabilitate realizat de către firma Consitrans şi s-a finalizat în 2006." Negru pe alb. Când s-a făcut licitaţia, pentru că Timişoara n-avea SF - studiu de fezabilitate - trebuiau să spună clar pentru Bârlad "numai PT, DEE şi CLM". Ei n-au scris lucrul ăsta şi bineînţeles că ceea ce şi-a însuşit guvernul Tăriceanu prin Noiembrie 2007 a fost uitat!"

Adrian Solomon: "Dacă o să citiţi memoriul justificativ la ce-au făcut oamenii ăştia, nu zic că îl scriam noi ca nespecialişti mai bine, dar dacă-l dai la unul de-a V-a să scrie chestiunile alea acolo, justificările, şi să ia dintr-o carte de geografie unde-i amplasat Bârladul şi ce sol are şi-aşa mai departe, nu mai zic că sunt tot felul de tâmpenii scrise acolo, că "pietrişul e foarte aproape", adică ei luau pietriş din valea Bârladului, ştiţi prea bine că nici nisip n-ai în albia râului Bârlad, d-apăi să mai iei şi pietriş de-aicea să faci terasamente..."

Adrian Solomon: "Un anumit politician din Bârlad a încercat să ducă în zona absurdului această dezbatere (cea de la primărie pentru alegerea variantei ocolitoare, n.r.), care era o dezbatere pur tehnică şi care nu avea nicio implicare de lobby."

Adrian Solomon: "Era la mintea cocoşului că trebuie să se meargă pe varianta din 2006. Ei au pierdut, din Martie până acum, 6 luni de zile pentru şto-ul de la sfârşitul lunii trecute. Dacă ăsta este umăr pus la demararea proiectului atuncea eu cred că nu-i chiar aşa, şi orice termen în plus, că-i o zi, că-i o lună, este de fapt o piedică pusă proiectului respectiv. Ei acuma trebuiau după 6 luni de zile, în mod normal, firesc, să vină cu proiectul tehnic, să zică "ăsta este, am făcut măsurătorile, am făcut schiţe, am făcut detalii de execuţie, am făcut documentaţie de licitaţie". Astea se dau copy-paste, numai schimbi oraşul. Mulţi nici nu mai schimbă oraşul dacă citeşti, exact ca la teza de licenţă, "dacă citeşte cineva până aici dau o sticlă de vin", aşa şi în hârtiile astea, dacă citeşte cineva până la pagina 20 găseşte în loc de Bârlad, Buzău sau Târgu Secuiesc. Puteau să termine astăzi toată documentaţia asta şi în Septembrie să avem licitaţie pentru execuţie. Că atuncea era altă treabă şi ziceam "da dom'le, domnul Pintilie şi-a făcut treaba, i-a convins pe cei de la minister, să nu facă în 18 luni ci să facă în 6 luni". Dar, asta este, când vii din 6 în 6 luni şi mai arunci câte-o vrăbiuţă de-asta care nu lasă urme... Deci v-am zis, pe studii de fezabilitate nu merge niciun camion. Ele tot prin oraşul nostru trec. Şi nici pe indicatorii tehnico-economici, nici pe nimic. Nici pe variantele de pe hartă, sus, jos, vest, est, nu merge niciun camion. M-am uitat cu atenţie, mai stau seara în balcon aşa, "băi, oare trece vreun camion?". Nu trece niciun camion."

Adrian Solomon: "Prin urmare, să lăsăm în vara aceasta fierbinte un subiect atât de delicat, pe care nu-l poate controla decât hazardul de-acuma, pentru că intrând în mecanismul birocratic al UE tot în 6 ani se va face. În 2016 putem săpa primul târnăcop, o să vedeţi. Luaţi toate proiectele europene şi-o să vedeţi când au început şi când s-au finalizat. V-am mai spus, canalizare Centru-Gară, în 2001 depus proiectul, câştigat, în 2007 început lucrări, finalizat în 2008. Ca şi la alte multe proiecte europene, c-aşa-i legea."

Adrian Solomon: "Vine dom' Cărare la mine "dom'le, ce facem dom'le, că nu se poate face nimica, te duci la Berceanu şi-aude că eşti moldovean - se-ntoarce cu spatele... Băi, că se ne unim, că să facem..."" (toată povestirea pe larg la minutul 29 în conferinţă)

Reporter 1: "Vă place brand-ul de ţară?" (cu frunza, n.r.)
Reporter 2: "Da' vă regăsiţi în brand?"
Adrian Solomon: "Mie-mi place brandul lui doamna Udrea, brand-ul nu, dar brandul da. Are un brand, cred că o să-i dea una lui Boc, o să vedeţi ce circ o să fie în toamna asta!"

Adrian Solomon: "Cei cu frunzuliţa spun, vai de mine, că România-i coruptă. Dom'le, n-a inventat corupţia niciun român pe lumea asta. Nici comisioanele şi nici şpăgile. Tot ei le-au inventat. Aşa că să mai lăsăm cu tupeul ăsta de Buzău a doamnei Udrea, că nu va plăti, că nu ştiu ce, că toate-s OK. Că nu-i chiar aşa. Dacă a ajuns să ne creadă proşti pe toţi, înseamnă că ne merităm soarta. Dar eu cred că lumea nu-i chiar atât de proastă în ţara asta."

Adrian Solomon: "Alte întrebări? Despre SPA... despre 3D... n-aveţi nicio spaimă, nicio...? V-a lămurit, da? V-a lămurit! V-a lămurit că-s proşti ăia care-au făcut scandalul ăla de... de degeaba! Ştii... n-aveai casus belli dar faci revoluţia de la Bârlad. Mai ales în ce mod! Să terfeleşti oraşul de dragul unei lupte politice."
Adrian Solomon: "Parcă de la PRO TV nu ştim noi c-au trimis-o pe nevasta lui Tănăsuc. Şi n-o ştim noi pe nevasta lui Tănăsuc, care-o venit odată-n Bârlad, se uita pe cerul înstelat, în amurg aşa, şi n-a vrut Niţuc să-i dea nicio cafea, că se grăbea, d-apăi alte ştiri, şi-au luat şi ei de pe sus nişte ciori care se aciuau într-un plop. Şi-au dat "vai, ciorile de la Bârlad!". Băi, da' du-te... Dacă asta e ştire, eu mă duc să... prăşesc grâul."

Adrian Solomon: "Că vom avea bani vreodată să le facem, că se vor accesa acele credite, e clar că prioritatea numărul 1 este canalizare în Munteni-Podeni. Şi dacă mai rămân bani se vor face si celelalte. Dar nu e cazul să ne alarmăm acuma, cu toate că baia comunală arată... cum arată, cinematograful arată cum arată, copchii Bârladului bat asfaltul în loc să meargă într-o bază sportivă, că nu există. Toată lumea zice "n-avem bazin de înot la Bârlad", şi dacă se făcea la baia comunală un bazin acoperit care putea fi folosit şi vara şi iarna, lucrul ăsta nu era bun, că nu-i plăcea lui Bouroş, că el nu poate să meargă cu merţanul prin bazinul respectiv. Trebuie să aibă, vezi Doamne, asfalt până-n sufragerie. Că l-o pus cineva să se cocoaţe în vârful dealului. De ce nu şi-a luat casă la asfalt, c-avea posibilităţi. Cred. Da' te duci în vârful dealului şi ai pretenţia ca toţi banii şi toate energiile autorităţilor publice bârlădene să se canalizeze numai pentru rezolvarea problemelor lui Bouroş. Nu suntem curioşi! Mai sunt şi alţi oameni, vreo câteva zeci de mii, chiar mai multe mii decât pe deal, care stau pe vale, şi care au rezolvate problemele astea. Cu ăştia ce facem? Ei nu plătesc impozite? La ei nu trebuie să te gândeşti, să-i răsplăteşti efortul pe care-l face?"

3.375 vizualizări |42 comentarii59m01s

Vezi comentarii
(ultimul adăugat acum 10 ani)
 
PUBLICITATE
INSTITUŢII
INSTITUŢII JUDEŢENE
SPORT




Google
 
anunturi | livecam | foto | top
Copyright © 2005 OCF. Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii.
Logo-ul Bârlad Online este marcă înregistrată a OCF. Toate celelalte mărci sunt proprietatea companiilor deţinătoare. Reproducerea conţinutului din acest site este permisă numai cu acordul Online Content Factory SRL. Pentru orice neclarităţi, informaţii suplimentare, sugestii sau comentarii vă rugăm să ne contactaţi: support at b-o dot ro sau prin SMS la 0724 227.523 (0724 BARLAD). Atenţie ! Acest număr nu are servicii de voce, dacă sunaţi sună în gol. Vă rugăm trimiteţi doar SMS. Tarif normal în funcţie de reţea.

Pagina generata in 0.1393 secunde.