Pe holul primăriei:
Reporter: "De ce nu participaţi şi dvs. (la întâlnire, n.r.) ?"
Vasile Pintilie: "Am hotărât împreună cu dl primar să nu dăm o conotaţie politică, deocamdată (!, n.r.), acestei intâlniri, şi, de comun acord, nici eu nu voi participa şi nici dl deputat Solomon şi nici alt factor politic local."
ÃŽn biroul primarului:
Constantin Constantinescu: "Au fost luate în studiul de fezabiliate 4 variante de către firma care a câştigat licitaţia. Două prin estul localităţii, adică pe sub Dealu Mare pentru noi care suntem bârlădeni, şi două variante prin partea de vest, pe la Perieni, să spunem. Din toate punctele de vedere, varianta prin est, acea pe care noi am propus-o mai de demult, a fost acceptată cu bucurie de către toată lumea, adică atât ministerul cât şi proiectantul şi autorităţile locale şi autorităţile judeţene."
Ovidiu Barbier, director coordonator variante ocolitoare CNANDR: "Varianta aleasă este cea roşie. Este o lucrare de cca. 12km lungime, care, în mod normal, din momentul în care avem un constructor pe ea, mai mult de 18 luni n-are de ce sa dureze. ÃŽn cazul în care avizul Comisiei Europene există la începutul anului 2011, undeva la jumătatea anului să avem un constructor câştigător al licitaţiei de execuţie. Asta ar însemna la sfârşitul anului 2012 şi Bârladul să aibă o variantă de ocolire. Repet, este cazul cel mai fericit."
Ovidiu Barbier: "Terenul este destul de prietenos cu noi în zona de est a Bârladului. Zona de vest era un teren destul de accidentat care dădea naştere unor lucrări destul de importante ca şi lucrări de artă - viaducte şi chiar ramblee si deblee extrem de înalte."
Ovidiu Barbier: "Costul estimativ al lucrării este de aproximativ 4.5 - 5 milioane de EURO pe km. Suma exactă o vom aveam când vom avea aprobarea hotărârii de guvern."
Constantin Constantinescu: "Unul din argumentele care au pledat pentru această variantă este şi faptul că suprafeţele de teren care vor fi expropriate sunt minimale, spre deosebire de celelalte variante. Este un argument foarte serios în decizia luată de noi."
Ovidiu Barbier: "Mare parte din terenuri este în proprietatea primăriei."
Constantin Constantinescu: "Da, şi Consiliul Judeţean e alături de noi deci nu vor fi probleme, se merge în zona drumului existent comunal deci din punctul ăsta de vedere sunt atuuri de luat în seamă. Un alt atu, nu lipsit de importanţă, este că declivităţile sunt minimale, adică în accepţiune generală terenul este plat pe o suprafaţă destul de mare deci nu apar lucrări suplimentare, viaducte sau chiar tunele cum apăreau pe la Perieni, sau ziduri de sprijin care-s mari consumatoare de oţel-beton deci costuri foarte mari."
|