Pericolul din Campi Flegrei, supervulcanul din Europa despre care oamenii de știință spun că se apropie de punctul erupției

Data actualizării: Data publicării:
3f6beb4ab529bb7b00ce1447aa996693_XL

Un supervulcan din Italia pare a se apropia de punctul erupției, relatează publicația Newsweek, citând concluziile unor oameni de știință.

Este vorba despre vulcanul Campi Flegrei,  situat la vest de Napoli, pe care oamenii de știință îl descriu ca fiind un „vas cu supă care fierbe”.

Aceștia avertizează că, la ora actuală, nu există niciun dubiu că „vulcanul devine din ce în ce mai periculos”.

Campi Flegrei este o caldeiră uriașă care se află în proximitatea limitelor administrative ale orașului Napoli, unde locuiesc circa 1 milion de oameni.

Ultima erupție a supervulcanului a avut loc în 1538. În 1980, Campi Flegrei a început să revină la viață, producând o serie de cutremure în orașul Pozzuoli.

Într-un studiu recent, publicat în revista Nature, cercetătorii au arătat cum supervulcanul a acumulat presiune în ultimele șapte decenii și au subliniat că zona vulcanică evidențiază „condiții prielnice erupției”.

„O întrebare care a măcinat oamenii de știință este unde anume în caldeiră este localizată magma, iar studiul nostru furnizează primele dovezi ale unei zone fierbinți de sub orașul Pozzuoli care se extinde în mare la o adâncime de 4 kilometri”, a declarat Luca de Siena, de la Universitatea din Aberdeen, unul dintre autorii cercetării.

Studiul la care face referire de Siena a fost publicat în Scientific Reports.

În ultimii treizeci de ani, susține Luca de Siena, comportamentul supervulcanului s-a schimbat semnficativ, iar „totul a devenit mai fierbinte” din cauza fluidelor care pătrund în caldeiră. „Ceea ce a produs activitatea de sub Pozzuoli din anii 1980 nu se mai află doar în același loc. Ar putea fi mult mai aproape de Napoli, care are o densitate a populației mult mai mare. Asta înseamnă că riscul din caldeiră nu mai se află doar în centru, ci a migrat. Într-adevăr, Campi Flegrei poate fi caracterizat acum ca un vas cu supă care fierbe”, a precizat cercetătorul.

De Siena a adăugat că nu poate face o predicție legată de o eventuală erupție. „Marea întrebare la care trebuie să răspundem este dacă ceea ce se ridică spre suprafață e un strat enorm de magmă sau ceva mai puțin îngrijorător, care și-ar putea găsi calea de evadare în apa mării”, a mai afirmat omul de știință.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News