G4Media.ro

Dăncilă renunță la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov în parteneriat public-privat: ”În…

Dăncilă renunță la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov în parteneriat public-privat: ”În prima ședință de CSAT o declarăm de importanță națională și o construim din fonduri guvernamentale”

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat duminică intenția guvernului pe care îl conduce de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice și finanțarea integrală a proiectului din fonduri guvernamentale.

”După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat Viorica Dăncilă.

În iunie anul trecut, guvernul a anunțat că va renunța la negocierile cu Banca Mondială pentru finanțarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov, preferând în schimb parteneriatul public-privat, soluție dorită la vremea respectivă de Liviu Dragnea și Darius Vâlcov (detalii aici).

Ulterior, în luna august 2018, premierul Viorica Dăncilă a declarat că autostrada Comarnic – Brașov va fi atribuită până la finalul anului unui partener privat și va costa 1,36 miliarde de euro, urmând a fi executată în maximum 4 ani, cu termen de începere 2019.

Dăncilă a anunțat că executivul e în curs de adoptare a studiului de fundamentare pentru acest obiectiv. Până la finalul anului va fi terminată procedura de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, a mai spus Dăncilă.

Durata de operare de către operatorul privat e de 20 de ani, a mai spus Dăncilă (detalii aici).

Abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o întâlnire pregătitoare cu un consorțiu sino-turc interesat de construcția autostrăzii Comarnic – Brașov. A fost a patra încercare a statului român de realizare prin PPP a autostrăzii peste Valea Prahovei. Până în acest moment nu s-a semnat însă niciun contract de începere a lucrărilor.

Citește integral: Chinezii și turcii, în linie dreaptă pentru construcția autostrăzii Ploiești-Brașov în controversatul regim de parteneriat public-privat

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

27 comentarii

  1. iar construiesc astia o autostrada pe hartie?

  2. Răbdare.O să mergem pe PPP cu PSD .

  3. PPP, strategic, sanchi, nu s-au inteles la spaga cu turcii si chinejii.
    O face TelDrum ca e cu foamea-n git.

    • Da, dar mai intai sa-l libereze pe apropitarul lu’ Teldrum, ca de acolo nu poate trage sforile cum trebuie, are o jena…

    • Numa ca iezixta o problema: Teldrumu stie doar sa tranteasca niste asfalt prin campie, iar pe VP e putintel mai greu. Ăia nici pe hartie nu știu sa faca asa ceva.
      CSAT, fonduri guvernamentale.. ce abureli. Zi o dracu ca nu o mai faci si fa dracu ceva la Bușteni si Comarnic, cacaciosii dracului

  4. În 30 de ani nu s a găsit nimeni s o declare de urgență, necesitate ,cataclism ,orice, numai s o faca , numai lepre, culmea e ca toti au vile pe Valea Prahovei si nu pot ajunge acolo .

    • Ati ratat esentialul.. De importanta strategica este de fapt autostrada Pitesti – Sibiu. Pe acolo merge tot traficul greu, pe acolo se face legatura pentru fabrica Renault. Pentru aia avem deja alocate fonduri UE.. nu mai este nevoie decat de vointa politica.
      Vasilica vrea sa-i forteze mana lui Johannis in CSAT, care prezideaza CSAT-ul.

    • @pehash:
      Cu tot respectul, ai ratat si tu nitel din esential : o doare in poponet pe Veo de autostrada Comarnic- Brasov, Pitesti- Sibiu, sau de orice alta autostrada. Si pe cei care o butoneaza deocamdata nu-i intereseaza chestiunea aceasta. De fapt se urmareste un refuz din partea Presedintelui , logic de altfel cata vreme cu Banca Mondiala sau cu fonduri UE, ne costa mult mai putin. Toata mascarada aceasta este facuta pt o miza de doi bani Prezidentialele. Vezi Doamne, refuzul lui Iohannis de a accepta aberatia asta, l-ar termina dpdv electoral ! FALS ! Intrebati orice nebun ce prefera autostrada construita cu birocratie dar cu bani mai putini dati de stat sau autostrada cu birocratie putina dar cu toti banii dati de stat si sa-l vedeti cum se desteapta si va da raspunsul de om cu minte ! :))))

  5. Fonduri guvernamentale, pentru ca alea europene nu se pot fura.

  6. Stau si ma intreb, de ce nu se apeleaza la finantari UE pentru asa ceva? Care o fi miza de nu vor? Adevarul e ca trebuie sa justifice pana la ultimul banut ce se cheltuie din fonduri UE si, na, e cam greu.

    • Pai ti ai răspuns singur! Banii europeni nu se pot fura, s a încercat ppp pentru a obține șpagă de la constructori. văzând că nu obțin acea șpagă, se gândesc la bani guvernamentali că se pot fura, problema e ca acești bani nu prea sunt, nu ajung nici pentru pensii speciale si maririle de salarii, de aia se tot împrumută si cu greu se încadrează în deficitul bugetar impus de UE

  7. In august se va aproba in CSAT, iar din septembrie se va putea circula deja pe autostrada: isi sufleca Veorica manecile, apuca polonicul si toarna asfaltul in acelasi ritm in care fierbe ciorba de stevie.
    Habarnista trebuie doar sa deschida gura ca in secunda urmatoare cat ai bate din palme se si face. he he he, a siut daddy cand a chemat-o de la Brucsel(sic!).

    • Se va declara direct terminata.
      Cine nu o vede ori e chior ori e rauvoitor si va fi condamnat pentru defaimare.

  8. Ha,ha,ha..
    A stat Soava cu cortu si s-a facut nimic.
    Cercetat de DNA.
    Acum se face nimic.
    Voteaza”boboru” pentru ca se face nimic!
    Ha,ha…

  9. In sfarsit avem confirmarea ca autostrada Comarnic – Brasov nu va fi construita niciodata ! :))))
    PS. Eu, unul, de-acum m-am linistit definitiv ! Strang bani si imi iau un elicopter ! Va sfatuiesc si pe voi sa faceti la fel !
    PPS. Problema va fi cu heliportul pt ca va pati exact ce pateste acum autostrada aceasta ! :)))))))

  10. noroc cu psd ca uite inceaca sa mai faca cate ceva chiar daca nu sunt lasati de statul paralel, soros si extraterestri antici

  11. Deci nu vedem autostrada terminata nici in 20 ani. Vrei sa nu construiesti ceva? Apelezi la PSD.

  12. In Romania mafia statului si privatului sunt una si aceeasi.

  13. ”Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică”. Adica stie ca Iohannis nu va fi de acord si vor avea pesedistii sa arate cu degetul pe cel care nu doreste constructia de autostrazi in Romania. Cucoana, nu e mai bine sa o faci din fonduri europene? Ati avea mai putin de furat!.

  14. Vasilica care umbla cu fofarlica s-a cam pierdut cu…”firea”. Invalida Ratiunii, fata-n fata cu Natiunea. Umbla pe coclauri, unde Cucu canta: Vesnica pomenire autostrazi! Ca de celelalte nu are nici cea mai vaga idee. Deh, boala din fire nu are lecuire.

  15. Dacă era făcută din fonduri europene, fără să ne coste nimic, nu era de importanță națională ?

  16. Ai dplm…

  17. Ce glumă proastă… Ăștia abia au bani să finanțeze lucrările deja începute și toanta asta vrea să mai plătească și o autostradă care s-ar putea finanța din fonduri europene sau de la banca mondială. Sau e doar la cacealma ca să-l pună pe Iohannis într-o situație proastă. Într-un fel m-aș bucura să fie de acord Iohannis în CSAT, să-i văd pe unde mai scot cămașa. Dar mai bine nu…

  18. Ohoooooo! Pregătesc pesedeii încă un tun de zile mari. Se vor cheltui 10 mld de eoro până să se toarne primul metru! Pe pariu!

  19. credeam ca din pensiile speciale mondiale ale nomenkklaturii…