G4Media.ro

Mașinile Patriarhiei Române, exceptate de la plata taxei pentru mașinile Euro 3…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Mașinile Patriarhiei Române, exceptate de la plata taxei pentru mașinile Euro 3 care intră în centrul Capitalei

Proiectul de hotărâre pentru introducerea vinietei pentru Bucureşti şi Ilfov, de la 1 ianuarie 2020, a fost pus în dezbatere publică de Primăria Capitalei, transmite News.ro. De la plata noilor taxe vor fi exceptate mai multe categorii de autovehicule, între care cele ale serviciilor de urgenţă, ale Societăţii Naţionale de Cruce Roşie, ale Societăţii Transport Bucureşti, cele adaptate special pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi autovehicule aparţinând Patriarhiei Române.

Proiectul definește zona centrală a Capitalei drept Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăsesti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti – P-ta Victoriei.

”Începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din interiorul ZACA, este restricţionat zilnic, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 – 22:00, după cum urmează:
a) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum şi pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fără restricţii.
b) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C.
c) Pentru autovehicule înmatriculate în afara municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-B.
d) Pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în intervalul menţionat”, se arată în proiect.

Mașinile cu o greutate mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puţin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 – 22:00, numai în urma achiziţionării vinietei electronice Oxigen-B.

Autoturismele înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hibride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul Bucureşti, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.

Proiectul stabilește și excepțiile de la plata acestor viniete:

”-Cele aparţinând instituţiilor prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) şi b) din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare (autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă; Societatea Naţională de Cruce Roşie din România; serviciile de ambulanţă; Societatea Transport Bucuresti STB S.A.;
– Autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilitati;
– Autovehicule apartinand Patriarhiei Romane;
– cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare;
– Cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului;
– Cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte.”

Vinieta Oxigen-B este 10 lei pe zi, 200 lei pe lună, 1100 lei pe 6 luni sau 1900 lei pe un an, iar vinieta Oxigen-C costă 75 lei pe lună, 500 lei pe 6 luni sau 900 lei pe an. Circulaţia autovehiculelor specificate la art.1 în zonele restricţionate, fără achiziţionarea vinietei, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, pe 14 august, că  va fi introdusă o vinietă specială pentru mașinile din afara Bucureștilor și județului  Ilfov care circulă în oraș, precum și restricții de circulație  pentru mașinile vechi. Ca justificare, ea a invocat circulația sufocantă care produce poluare în oraș. Tot atunci, ea a menționat că vor exista şi autoturisme care vor fi exceptate de la aceste reguli: maşinile pentru situaţii de urgenţă (SMURD, Ambulanţă, Poliţie), maşinile care desfăşoară lucrări de utilitate publică şi maşinile corpului diplomatic.

Citește și: Gabriela Firea propune interzicerea intrării în centrul Capitalei a mașinilor sub Euro 3 / Autoturismele neînmatriculate în București sau Ilfov vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraș

Foto: Primarul Capitalei, Gabriela Firea (Inquam Photos/ Octav Ganea)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

30 comentarii

  1. Dar celelalte culte/biserici ?!
    Dar de ce sa nu fie toti sa plateasca?!
    Hmmm

  2. Dar celelalte culte/biserici ?!
    Dar de ce sa nu fie toti sa plateasca?!
    Hmmm

  3. Mai tineti minte radarele fixe din anii 2000? Va fi o intrecere nebuneasca intre primarii ptr a ne taxa unii pe ceilalti. Opriti nebunia Dnei Sarma inainte de a fi prea tarziu!

  4. Nu va e rusine, hoti nenorociti?
    Luati banii oamenilor sa-i impartiti intre voi, talharii de drumul mare sunt mai cinstiti ca voi, aia macar recunosc ce fac!

  5. PSD nu plateste taxe, numai fraierii care nu voteaza impotriva PSD platesc taxe.

    Si BOR e o adunatura de ticalosi, le-a dat PSD apa la moara ani de zile si acum BOR sunt niste semizei, au exceptii pentru tot si nu sunt taxati.

    PSD+BOR=LOVE=moartea Romaniei.

  6. „Duamna” Firea a baut ceva inaine sa gandeasca , sa inteleg ca poluarea din Bucuresti dupa mintea dansei o fac masinile din provincie. Pai sa faca o centura a Bucurestiului ca sa pot sa il ocolesc, sau o parcare gratuita in afara orasului unde sa las masina si sa vin cu un mijloc de transport. Dupa ce ca toata tara plateste subventiile Bucurestenilor la caldura ( ca altfel ar ingheta de frig de la atatea datorii ) acum trebuie sa platim si o taxa de intrare in oras ca asa a decis duamna primar. Am si eu o intrebare pentru dansa , cum ar fi ca toate orasele din tara sa puna taxa pentru Bucuresteni ? Ca nu cred ca exista oras care sa nu fie poluat ! Pe bune cum ati ales un asemenea primar Bucurestenilor ?

    • au ales cu dosul!
      cand muma paduri de voluntari a fost aleasa bucurestenii erau in mall sau poluau Valea Prahovei.
      Apropos s-a facut un studiu cat polueaza cei care stau in coloana pe VP?sau gratarele din centrul vechi al Bucurestiului?

    • Vezi ca bucureștenii aia despre care scrii, ăia pe bune, născuți acolo, sunt un pic peste jumătate din totalul rezidenților. Verifică cifrele. Restul, din colțurile țării, veniți la studii, ptr un job mai bun, la chemarea partidului etc. Deci, mai ușor cu pianul pe scări.
      Revenind, recomand măsuri reciproce altor municipalități, ca românul nu învață cu vorba bună.

    • Exista taxa pentru cei din București, se numește Rovinieta. Ai dreptate sa nu plătești dacă doar intrii în București dar cazanele din anii 1995-2004 ce sa mai caute pe strada? Sa omoare lumea pe trecerea de pietoni ca rămân fără frână?

  7. Rusine firea!

  8. BOR-ul plateste deja taxa pentru drumul spre eternitate, asa ca nu are de ce sa plateasca taxa pentru Bucuresti…

  9. Mah fraților, alta poza cu tuta asta nu aveți? Sunteți reporteri sau vă bateți joc de oameni? O dată e comic, dar deja e penibil.

    • Poza e sugestivă apropo de…larga adeziune de care beneficiază cea poreclită madame Galetușă in urma operatiei de extracție a sârmei din colon…

  10. Oricum nu scapi de catranul gheenei. Te pup rece fata mea.

  11. Pai bor are masini euro 3??????

    • Cine crezi sa si-a mai batut capul sa importe dricuri second-hand cu motoare euro 4? La urma urmei odata mort nici nu mai simti noxele…

  12. Fraeri care nu sunt cu psd ciocu mic si mars la coada sa platiti noi psdisti de unde vreti sa mai ciordim daca fraieri ca voi nu fac plata

  13. Din 1990 incoace am trait numai si numai cu exceptati. Ma doare ficatul, nu mai pot cu legi si reguli cu exceptii, cu cetateni impartiti in persoane normale si persoane anormale (speciale), cu diferente intre munca la privat si cea de la stat, etc. Societatea asta de azi e bolnava rau si am senzatia ca statul roman paraie din toate incheieturile, parca sta sa explodeze. Din partea mea poate sa se si duca dracului pentru doar ca mi-a mancat viata si altceva nu mi-a facut.

    • Dacă îmi permiți, un sfat. Emigrează într-o țară civilizată, schimbă viața la oraș pe una într-un sat de oameni harnici, decenți, dependenți cât mai puțin de stat. Scapă de stres, că te bagă în pământ. De-ar fi doar coțofana asta de vină și o mână de oameni (PSD alde usl PNL etc), ar fi bine. Dar nu este, au în spate suportul social al maselor. Sunt mulți români, oameni de rând. Uite-te în jur și vezi câți empatizeaza, câți sunt atenți la cei din jur, cât respect este oferit necondiționat celui de lângă, cât de educați sunt, câtă moralitate au, de câtă responsabilitate și implicare dau dovadă etc etc. Păcat de țara aceea frumoasă și de oamenii a căror autenticitate, omenie s-a erodat în timp.

  14. BOR este exceptată de la toate taxele, mai puțin de la finanțarea din banii publici. Un fel de stat în stat, iar preoții ortodocși au impresia că lor li se cuvine tot, că sunt un fel de cetățeni extra, cărora toată lumea trebuie să li se închine. Invocarea moștenirii Gojdu sau a restituirii proprietăților avute în 1948 n-ar mai trebui să stea în picioare, dacă s-ar lua în calcul câte bunuri a primit BOR din 1990 încoace.

  15. Desfintarea spatiilor verzi ln favoarea constructiilor,defrisarea padurilor din juriul Bucurestiului sunt cauze care au condus la situatia creeata dar de care nu se vorbeste.

  16. Iisus a intrat in Ierusalim calare pe un magar. Nu pe un armasar pur-sange arab.
    La fel si patriarhul, poate sa mearga si IPS cu metroul si tramvaiul 41, nu cu Mertzanul. Nu vi s-ar parea normal?

    • Păi la cât haur are pă iel, cum naiba vrei să se bage în metrou cu toți sărakii? Să-i fure s sărakii hauru?

  17. lua-v-am boru in sabie si palatele in imprumut

  18. Despre motociclete nimic???
    Dar despre vreo departajare între autoturismele cu motor diesel și cele pe benzină?
    Așa e când se fac proiectele pe genunchi de către niște neica-nimeni, incompetenți, fără expertiză, fără nici cea mai mică idee despre management-ul traficului urban și ecologie și o madamă care subțiază buzele savant.

  19. Fiind taxa de poluare , dece masinile hybrid sau electrice sa plateasca ?!
    Astept raspuns doamna Firea !!!

  20. gabriela, să fi de căcat !…

  21. Vin ele alegerile locale, o dam afara din orasul nostru pe zdreanta asta de la Moldova