G4Media.ro

Fisuri pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, preluat de CNAIR de la…

Fisuri pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, preluat de CNAIR de la spaniolii de la COMSA. Ministrul Transporturilor: Nu vrem lucrări second hand. Fisurile sunt în locul în care au fost probleme în 2017

Aproape gata de circa o lună, dar nedeschis traficului, lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a început să crape, așa cum o demonstrează imagini de la fața locului consultate de G4Media.ro. Potrivit unor surse, fisura de la kilometrul 57+100 are 15 centimetri lungime și o lățime de 1 centimetru, dar ministrul Cuc susține că e vorba de 15 metri. Ministrul Transporturilor a confirmat că pe lotul dintre Ilia și Coșevița au apărut deja fisuri, arătând cu degetul spre constructorul spaniol pe care îl acuză că a lucrat prost.

Potrivit surselor G4Media, fisura din asfalt afectează banda de urgență la km. 57+100. Și asta în condițiile în care lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva nu este încă dat în trafic.

“Noi ne dorim autostrăzi în care să fim nevoiți să pompăm bani. Fisurile au apărut în același punct în care s-au înregistrat probleme în 2017. Nu vreau să se repete episodul Orăștie-Sibiu lotul 3”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în comisia de Transport din Camera Deputaților.

Potrivit CNAIR, în anul 2017 contractul cu asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de reziliere deoarece din cauza faptului că s-au folosit materiale de slabă calitate și nu s-au respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Răzvan Cuc ar fi vrut ca cei 21 de kilometri de șosea rapidă să fie deschiși traficului până la finalul acestei luni, însă, a precizat că nu ar trebui să ne grăbim cu inaugurarea dacă problemele de pe autostradă se vor dovedi cu adevărat grave. Potrivit acestuia, întâi se va efectua o expertiză a lucrărilor executate de constructorul spaniol la km 57.

“Până nu văd ce se întâmplă cu autostrada să nu văd că avem vreo cedare a terasamentului. Dacă în 3 săptămâni s-a fisurat pe o porțiune de 15 metri…”, a declarat Răzvan Cuc.

Autostrada Lugoj-Deva lot 3:

Lungime: 21,14 km
Constructor: Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.
Valoare contract: 579,9 mil. lei
Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013
Reziliere contract: august 2019

Compania de Administrare a Infrastructurii a reziliat la finalul lunii trecute contractul cu asocierea condusă de spaniolii de la COMSA pentru realizarea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, porțiunea dintre Ilia și Coșevița.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a apărat atunci decizia CNAIR de a rezilia contractul pe motiv că unele lucrări aveau probleme de calitate, dar a insistat, însă, că problemele identificate nu sunt unele grave și că pot fi remediate de către angajații CNAIR în câteva săptămâni.

„Autostrada – am văzut că s-au grăbit unii să spună că va rămâne muzeu – nu va rămâne muzeu. (…) Nu o deschidem repede acum, pentru că au făcut-o alţii în 2014 şi am văzut ce s-a întâmplat. Eu am solicitat CNAIR să facă recepţia în termenii legali şi cei mai benefici pentru statul român. Aşa că ei vor prelua autostrada şi vor face lucrările, care durează 2-3 săptămâni, dăm drumul la trafic şi restul lucrărilor le vom face sub trafic. (…) Nu deschidem lotul până nu decolmatăm şanţuri ca să se scurgă apele, şi gardul perimetral, să ne trezim cu un câine sau alt animal pe autostradă. Nu pot da drumul la un lot de autostradă fără elementele de siguranţă. Niciodată nu o să fac lucrul ăsta. Poate să zică oricine orice”, a declara Răzvan Cuc într-o conferință de presă pe 29 august.

Tot atunci, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a declarat că din 2014 și până acum în procesul de construire a acestui lot de autostradă au fost identificate 60 de neconformităţi, dintre care 58 au fost rezolvate până pe 12 august, atunci când constructorul a cerut recepția lotului de autostradă. Deși a declarat că există unele întrebări privind calitatea lucrărilor executate de Comsa, ba chiar din 21 de probe luate de CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică, n.r) 19 au fost neconforme, arătând că există probleme și la nivel de asfalt (pe alocuri stratul de asfalt turnat este mai mic cu 1,5-2 cm față de normă) și la nivelul terasamentelor, șeful CNAIR a susținut că cei 21 de kilometri de șosea rapidă sunt siguri și pe ei se va putea circula odată ce lucrările vor fi finalizate.

Între timp Compania de Administrare a Infrastructurii a executat deja garanţia de bună execuția depusă de constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva în valoare de 58 de milioane de lei.

“Garanția de bună execuție este în conturile CNAIR de vineri. BCR a executat garanția de bună execuție”, a declarat șeful de la Transporturi.

Acest lucru s-a întâmplat în aceeași zi în care Tribunalul București a decis în procesul intentat de spanioli că CNAIR nu poate executa garanția de bună execuție cât timp există un proces de arbitraj pe rol.

„Admite cererea de chemare în judecată. Suspendă dreptul pârâtei de a cere plata în temeiul Scrisorii de garanţie de bună execuţie nr. K048074/k048184/830, până la soluţionarea cererii de arbitrare înregistrate sub nr. 114/5.09.2019 pe rolul Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României”, se arată în decizia instanței din 6 septembrie.

Și CNAIR s-a adresat instanței. Cere la Curtea de Apel Bucureşti anularea unor hotărâri arbitrale favorabile constructorilor lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Normal ca acum gasiti toate deficientele!!!!!!!!!! Acum bagati bani, ca asta v-ati dorit!