​Producătorul de echipament sportiv Adidas va închide două fabrici puternic robotizate din Germania și SUA și o parte dintre tehnologii vor ajunge în Asia. Fabricile au fost deschise în ideea de a produce aproape de locurile cu cerere mare, dar s-au dovedit a fi costisitor de gestionat, scrie Reuters. Valoarea de piață a companiei este de 54 miliarde dolari și acțiunile au variat în ultimul an între 178 și 297 dolari.

Logo AdidasFoto: Adidas

Adidas a început producția de pantofi sport la fabrica robotizată din Ansbach, în Bavaria, acum trei ani, iar în 2017 a deschis o altă fabrică la Atlanta (SUA). Unitatea germană este aproape de orașul Herzogenaurach unde este sediul central Adidas (dar și al Puma).

Compania a spus luni că o parte din tehnologie va fi mutată în Asia, fiindcă are sens din punct de vedere economic și mișcarea îi dă mai multă flexibilitate.

Fabricile robotizate pot fi gestionate doar cu costuri ridicate și s-a dovedit complicată și extinderea tehnologiei către multe tipuri de produse.

Adidas are 57.000 de angajați și vânzările au fost de 21 miliarde euro în lume anul trecut.