G4Media.ro

Mașinile noi diesel și benzină, interzise la comercializare pe piața UE începând…

Foto: Pixabay

Mașinile noi diesel și benzină, interzise la comercializare pe piața UE începând din 2040 – proiect de rezoluție în Parlamentul European

Un proiect de rezoluție al Parlamentului European asupra proiectului Green Deal al Comisiei Europene prevede schimbări drastice în sectorul european al transporturilor, printre care și interzicerea comercializării, din 2040, a mașinilor cu motoare diesel și benzină.

Proiectul precizează că „pentru un viitor prosper, modern, competitiv și neutru din punct de vedere influențelor climatice, toate autoturismele noi introduse pe piața UE trebuie să aibă emisii zero începând cu anul 2040 pentru a îndeplini obiectivele privind atingerea neutralității climatice în 2050 și solicită un cadru politic coerent și proiecte de tranziție care să sprijine acest lucru.”

Rezoluția intră la votul final miercuri, la o zi după ce Comisia von der Leyen a prezentat planul de un trilion de euro pentru „înverzirea” Europei, care are un impact major asupra economiei, în special în sectorul auto și al mobilității.

Rezoluția este un instrument legislativ fără putere de lege, dar care pune presiune politică pe celelalte instituții europene.

„Viitoarea strategie pentru mobilitate durabilă și inteligentă prevede ca toate modurile de transport (rutier, feroviar, aviație și transport pe apă) vor trebui să contribuie la decarbonizarea sectorului transporturilor, în conformitate cu obiectivul de atingere a unei economii neutre din punct de vedere climatic, afirmând în același timp că aceasta va fi atât o provocare cât și o oportunitate”, prevede proiectul de rezoluție din Parlamentului European.

Propunerile pentru combaterea poluării generate de autovehicule prevăd standarde de emisii poluante mai stricte începând cu viitoarea normă EURO 7, în special în spectrul emisiilor de CO2, pentru toate categoriile de autovehicule (autoturisme, autoutilitare, camioane). Norma de poluare Euro 7 va intra în vigoare în anul 2025, în viitorul apropiat urmând a fi definitivați parametrii acesteia.

Context:

Comisia Europeană a prezentat marți planurile care vizează investiții și scheme de susținere de 1 trilion de euro (o mie de miliarde de euro) pentru a susține Green Deal, marea politică de mediu prin care UE va deveni până în 2050 neutră din punct de vedere al gazelor cu efect de seră.

Cele două documente publicate de Comisia Europeană se numesc European Green Deal Investment Plan și Just Transition Mechanism. Ele creionează marile direcții în care Comisia Europeană își va proiecta investițiile în următoarele decenii pentru a atenua masiv impactul asupra mediului.

Cele două documente prevăd și mecanismul prin care statele și regiunile grav afectate de de-carbonificare vor fi ajutate să treacă peste impactul închiderii unor industrii intens poluatoare.

Comisia Europeană condusă de Ursula von der Leyen a prezentat pe 11 decembrie documentul strategic ”The European Green Deal”, o comunicare ce stabilește cele mai ambițioase ținte anti-poluare din istorie. Documentul arată că executivul european vrea ca UE să devină până în 2050 neutră din punct de vedere al gazelor cu efect de seră. De asemenea, Comisia vrea ca până în 2050 creșterea economică să fie decuplată de utilizarea resurselor naturale.

Foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

35 comentarii

  1. O sa auzim din ce in ce mai rar de RAR și de prevenirea poluării… hârburile de la noi sunt verificate independent de proprietar ca doar el e responsabil daca masina lui e conforma sau nu
    Românu’ și responsabilitatea… hăhăhă

    • Oamenii trebuie „miscati” de catre „elitele” conducatoare si pentru a dansa cum trebuie se cauta muzica…ideologia fara mama fara tata…sunt azi 3-4 variante – pe occidentali azi i poti „inrola/inregimenta” cu ecologismul, pe chinezi cu statul autoritar samd.
      Romanii sunt din alte vremuri mai normale(ca si cei din est/centru). Ei s-ar mobiliza pe chestii mult mai concrete care trebuie facute si pe care altii le-au facut cu mult timp in urma…dar uniformizarea agendei de azi impreuna cu servilismul fata de „stapani” ne sunt fatale.

  2. O propunere discutabilă că sa nu spunem de-a dreptul idioată
    Fie și numai pentru că ea nu se va aplica decât la nivelul uniunii europene.
    Mă mir că ue nu ia în calcul taxarea materiilor prime care generează emisii de dioxid de carbon: gaze, petrol,carbune. Dar germania are alte interese

  3. Încet dar sigur verzii bat cui după cui in sicriul UE cu ideile lor fanatice despre cum ar trebui sa trăiască oamenii. Ipocrizia cu care nemții exporta toate hârburile la noi in România e dea dreptul șocanta când te gândești cum vrea Ska Keller sa salveze planeta de încălzirea globală. mașinile electrice sunt o minciuna gogonata in momentul de fata , niciuna nu sta dpdv tehnic in fata unui diesel . Dar hai sa interzicem dieselul și benzina, lumea va fi mai mișto .

    • E proiect, asta fac politicienii – dezbat iar apoi iau decizii care impacteaza in jur.
      Nu mai fi asa carcotas

    • Mașinile electrice in momentul de fata sunt o gluma. Prostii le cumpara ori din neștiința ori pt ca le e frica sa nu moara sufocați pe o planeta supraîncălzită . Mașinile electrice pot eventual sa înlocuiască bicicletele electrice pt mai mult confort in mediul urban. Ele sunt eventual o soluție in Norvegia , țara cât Germania ca suprafața dar cu o populație de 20 de ori mai mică, și cu f multă energie Hidroelectrica. Dar atunci când produc curentul cu nuclear și cărbune sau gaz ca sa îl pompez in “mașina electrică neutra dpdv climatic” înseamnă un singur lucru: sunt ori ipocrit ori dobitoc, ori ambele. Și cam asta se întâmpla acum. Sa îmi arate cineva mașina electrică cu care mergi 600km cu remorca plină fără sa realimentezi. Nu exista! Terminați cu gogoșile , prieteni ecologiști, pina nu e prea târziu.

    • John E. Walker arata-mi masina pe benzina care sa aiba cuplu de 300Nm si un consum de 5-6l ca un Diesel. Nu gasesti? Inseamna dupa logica ta ca benzinele n-ar trebui sa existe. Fiecare cu utilitatea ei..la fel si la electric. (banuiesc si ca nu ai condus o tesla in viata ta). In rest…amestecul politicului in treaba industriei (impotriva eficientei economice) este normala si de dorit. Tot tu te plangi intr.un comentar ca nemtii exporta harburi in Romania. In realitate este bucuresteanul care se duce si isi ia masina de la neamtz (nu de la Germania)..pt ca il doare pe bucurestean in p.. de poluare si ca nu se mai poate respira in Bucuresti. Aici ai vrea sa intervina politicul sa interzica comercializarea masinilor second-hand poluante..nu ai incredere in compatriotii tai. vai de tine..

    • Da, momentan nu exista o astfel de masina electrica. Totusi proiectul astora prevede interzicerea motoarelor „clasice” peste vreo 20 de ani. Pana atunci omenirea poate sa lege remorca la motorul diesel fara nicio problema. In acelasi timp trebuie avut in vedere ca cercetarea mondiala nu sta pe loc si ce vedem noi acum pe piata in domeniul masinilor electrice este tehnologie obtinuta prin cercetare acu 15-20 de ani. Tehnologie care s a maturizat si ieftinit in aceasta perioada si acum a ajuns pe piata. Ideile din cercetare de azi vor fi pe piata peste alti 20 de ani. Cam asa merge treaba. Realitatea este ca daca nu lucrezi intr un centru de cercetare serios, nu ai cum sa stii ce idei sunt „pe masa”.

    • @John E. Walker. Habar n-am cati ani ai dar cred ca nu ti-e greu sa calculezi ca pana in 2040 mai sunt 20 de ani. Si acuma daca te gandesti cam cati km puteai sa faci acum 20 de ani (adica in anul 2000) cu o masina electrica o sa vezi cat de ridicol este sa-ti inchipui ca tehnolgia din 2040 va fi cea de acuma.

    • @mark. Ridicol e sa crezi ca ue va mai exista in forma actuala n 20 de ani…

    • Masina electrica este o poveste pentru autistii hippie din 2020 sau oamenii cu ceva bani la purtator dar zgarciti, incarcarea masinii fiind subventionata tot de fraierii care muncesc fara sa se intrebe si pentru cine muncesc ei toata ziua.

  4. Sa-i dam înainte cu comunismul in UE! Tot înainte mândri pionieri!

  5. Eu am mașina electrică și sunt foarte mulțumit de ea. Am fost pana la Viena cu ea, dar e puțin incomod sa te opresti pt încărcat.
    In schimb, in oraș e perfecta. 99% din timp conduc in oraș. Dacă e nevoie sa plec cu mașina din țara închiriez o mașina.

    • Sa ne spui si dupa ce platesti incarcatul cat de multumit o sa fii. Sau dupa ce termini garantia si faci primul accident si o sa alergi ca prostul degraba sa gasesti sa ti-o repare cineva repede si la preturi decente!

    • Mersi de informații. Adevărul ca acum sunt scumpe și cu autonomie redusă. În oraș electrica e ideală. Problema e alta, UE trece la Euro7 iar China, Rusia si America de Sud nu sunt reglementate. Degeaba se agită UE daca la nivel global nu se iau măsuri.

  6. Europa e o gluma din ce in ce mai proasta si incepe sa aiba iz de lagar de reeducare stalinist, pardon neo-marxist .Sper ca populatia sa se trezeasca si sa-i trimita la plimbare pe lunaticii neo-marxisti de pe la Bruxelles.

  7. Amestecul politicului in economie distruge piata libera. E mai simplu sa lase masinile electrice sa se impuna prin criterii strict economice, de eficienta, nu sa le impuna cu de-a sila. Pentru ca impunandu-le ca singura alternativa vor promova producatori slabi de masini electrice si toata lumea va pierde. Selectia este necesara si trebuie lasata sa actioneze, nu sa fie grabita sau anulata.

    • Cu riscul de a va plictisi si mai tare indraznesc sa va reamintesc ca deja mi-am mutat o sectie la suprafata! Parola de acces e: KAN-GU-RU.

    • @Mark, Plictisitu și pt alții de mai sus, aici e cheia: intervenția statului in economia liberă. Asta este baza Neo marxista periculoasa ca focul, asta e cauza primordială a sărăciei și începutul dictaturilor. Nu ar fi existat mașini electrice pe piața dacă nu ar fi subvenționate și dacă nu s-ar impune restricții de tot felul tehnologiilor viabile. Tehnologia “automobil electric” pur și simplu nu e gata. Cum poate von Der Leyen sa impună acum reguli ce vizează tehnologia de peste 20 de ani ? Cu ce drept ? E o utopie care va avea cu siguranța efectul pierderii locurilor de munca a milioane de inși di UE și in final cu destrămarea acestui vis frumos numit UE. politicul nu are ce caută in economie, rolul politicienilor este doar sa asigure concurenta loiala între agenții economici.

    • Cine a impus ce? Doar se discuta la nivelul uniunii. In tarie nordice oamenii cumpara destul de multe masini electrice fara sa le impuna nimeni. Da, statul le ofera diferite avantaje pentru ele, dar nu obliga pe nimeni. Iti poti lua orice masina fara probleme.

    • @Johnny,
      Keep walking! Dar să nu te aud că te va frige la tălpi, că n-am buton din care să reglez intensitatea focului..!
      @Radu,
      Nu-ți „răci gura” de pomană! Dânșii doar se prefac că au uitat că tot Statul e responsabil și pentru protejarea Mediului…

  8. Cumpar cazan Diesel impecabil, de preferat cu DPF-ul anulat, chit ca in felul acesta va scoate un fum ”sa-l tai cu cutitul”, ca oricum la ”adancime” fumul se transforma direct in carbuni, numai buni de ars sub cazanul rezervat pacatosilor rupti in fund.

  9. Bye, bye UE!
    Sinucidere plăcută!

  10. Daca tot vrea UE sa ne scape de poluare de ce nu investeste in cercetare. In loc sa tot dea subventii pt cumparare masini electrice, montare panouri solare si altele ar trebui sa adune 1000 de cercetatori sa-i plateasca sa gaseasca solutii pe care mai apoi producatorii sa le implementeze si sa le poata vinde la niste preturi decente fara sa ai nevoie de subventii.
    Poate o baterie mai buna, poate un alt tip de sursa de energie, poate o solutie care ar elimina poluarea facuta de o masina pe benzina sau diesel.
    Daca oamenii ar avea de ales intre o masina electrica si una diesel cu aceeasi parametrii de autonomie si putere la acelasi pret sunt sigur ca ar alege electrica.
    E usor sa dai o lege sa interzici una si alta dar sa vi si cu solutii e mai complicat si mai costisitor.

    • Exact asta am vrut sa spun și eu. Dar nu statul trebuie “sa dea” ci sa lase oamenii in pace sa se descurce singuri. Când mașina electrică mai fiabila decât Diesel și benzina va fi inventata atunci toți o vor cumpara . Apropos : in Germania panourile solare sunt subvenționate prin simplul fapt ca te OBLIGA sa le cumperi dacă îți construiesti o casa noua . Sunt un cacat , de banii aia in 10 ani cumpăram gaz . In zece ani ma aștept sa se strice și atunci ma vor obliga sa iau altele .. așa merge treaba cu verzii

    • UE investeste enorm in cercetare! Ofera granturi de cercetare la care cercetatorii pot aplica. Si sunt castigate de cele mai bune grupuri de cercetare. Sigur, e cam greu pentru Romania pentru ca cercetarea e la pamant si nu au cum sa castige aceste granturi.

    • Proiectul ITER progreseaza foarte lent din lipsa de finantare. Ar fi fost frumos daca doamna Ursula facea o prioritate din asta si nu din masina electrica.

    • @Leonard ITER nu va functiona asa cum se promite deoarece tokamak-urile au o problema fundamentala de functionare: ele produc o plasma in care se autogenereaza o multime de instabilitati care duc la pierdere de energie.

    • Energia nucleara ist kaput in Europa! Azi 15 ianuarie, Parlamentul European a votat ca energia nucleară și gazele naturale NU pot fi utilizate ca soluție de tranziție către economia verde. Dixit!

  11. E foarte trist să citesc atâtea comentarii critice la adresa unei inițiative absolut necesare. Studiile arată clar că fără schimbări de acest fel generațiile actuale, dar mai ales cele viitoare vor avea mult de suferit.

    • Pai așa începe totul , cu un “studiu”, in funcție de ce vrei sa rezolvi. Pasul doi e sa sperii oamenii iar pasul trei e sa le propui “soluția” salvatoare care , evident , e și unica . Știm rețeta de la Stalin și Hitler .

  12. Autobuzele, tramvaiele si masinile electrice produc ZERO noxe in orase. Din cele 7 milioane de decese cauzate de poluarea aerului o cincime e produsa de fumigenele pe roti.

    • Nu UE prin Merkeloasa aparatoarea vajnica a neamtului bericios a zis ca taxa de inmatriculare in functie de normele Euro nu e ok ca nu mai poate scapa Germania de milioanele de harburi rupte in doua de navetistii lor pe autobahn?

  13. degeaba interzici masinile in ue daca oricum o sa fim gazati de chinezi, indieni, pakistanezi, sri lankezi, africani samd cu rablele lor. faza este ca vor ramane zeci de milioane de someri, de la fata imbracata elegant din showroom pana la cel care da cu cheia si pana la soferi si taximetristi. masina electrica este o poveste, daca vechiul marxism punea accent pe clasa muncitoare, uitati-va cat de irelevanta a devenit ea acum !!!! lgbtistii, musulmanii si incalzirea globala sunt noua religie ue, daca va mai rezista pana-n 2040, spaniolii au anuntat si ei ca vor sa iasa, italienii si francezii vor asta de ani de zile deja.

  14. Bună ziua!Cine prinde 2040 sa își facă probleme!Marea majorittate vrea ca afara dar, cu adaptări interne!Ce noroc pe cei care au inventat mașină funcțională pe benzina și motorina ca,la momentul respectiv nu au auzit de comisii,avize și cercetare pe mediu!S-ar putea ca în 2040 ,termenul de mediu sa fie perimat!Ne facem prea multe griji inutil. …Pană atunci ar trebui sa avem grija de ceea ce am primit de la natura și străbuni adică, pădurile! Deci sa plantam și sa întreținem!