G4Media.ro

Pas semnificativ în industria auto: o companie israeliană a produs primele baterii…

Sursa foto: Pexels

Pas semnificativ în industria auto: o companie israeliană a produs primele baterii care se încarcă în cinci minute

O companie israeliană de tehnologie a dezvoltat prima baterie auto care se poate încărca în cinci minute, o tehnologie revoluționară ce ar putea da un nou impuls automobilelor electrice, transmite The Guardian.

Bateria pe litiu dezvoltată de compania israeliană StoreDot a fost produsă de compania Eve Energy în China pe o linie standard de producție, pe baza unei tehnologii revoluționare ce nu presupune costuri majorate față de bateriile auto obișnuite.

StoreDot își utilizase deja tehnologia inovatoare pentru producția de baterii destinate telefoanelor, dronelor și scuterelor electrice. Giganți industriali precum Daimler, BP, Samsung și TDK au investiti în StoreDot, care a atras injecții de capital de 130 de milioane de dolari și a fost desemnată de Bloomber compania-pionier în domeniul energiei în 2020, potrivit The Guardian.

Bateriile pot fi încărcate în 5 minute, dar pentru asta e nevoie de încărcătoare mult mai puternice decât cele existente în prezent. (Foto: Pexels.com)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. ai crede ca a scris-o colaudatorul Clash

  2. Aceasta-i realitatea obiectiva, insa sunt unii romani care spun ca Israelul are doar un aparat de propaganda, iar adeptii lui Zamolxis sunt mai speciali…

    • Fara legatura cu ce spui tu, aici e doar marketing. Au creat o baterie care are nevoie de un incarcator urias. Hmmmm, pai nu cred ca asta era problema. Lucrul asta il imbunatateste Tesla constant. Au venit cu superchargerele si au redus timpul la 30 min. In mod sigur il vor reduce la 10 min dar problema e la incarcator nu la baterie.

    • @Marius Nope. Incarcatorul e unul la mai multe masini si poate fi facut oricat de puternic – nu sunt restrictii de volum sau greutate. Problema cea mare e la baterie care nu rezista la multe cicluri de incarcare rapida. Daca au rezolvat si problema fiabilitatii atunci e chiar o revolutie in industria auto. O alta necunoscuta este energia stocata pe unitatea de volum/greutate de aceasta baterie. Degeaba se incarca in 5 min daca trebuie sa o incarci din ora in ora

  3. Intrebarea e cat de puternic trebuie sa fie incarcatorul ala si cate sustine reteaua electrica (sa zicem din Romania) in acelasi timp?
    Daca infrastructura va permite (oriunde in lume, nu doar in Romania) sa fie tot atat de multe incarcatoare care sa functioneze simultan cate pompe de combustibil (nu statii, pompe) exista + incarcare in 5 min + bateria sa suporte un numar suficient de astfel de incarcari pentru a functiona corect minim 4-5 ani + sa nu fie afectata de temperaturile scazute / ridicate atunci DA, e un progres URIAS. Si atunci vom putea vorbi de inlocuirea ICE cu EV.
    Pana atunci insa, EV ramane doar un segment restrictiv, pentru cei cu posibilitati materiale (de ex cei care isi permit propria statie de incarcare rapida in curte).

  4. Fara legatura cu articolul, vreau doar sa apreciez comentariile lui @Marius si @T! Cam asa mi-ar placea sa vad comentariile la articole, la subiect, care pot fi citite, intelese si care dezbat cu adevarat subiectul in cauza. Nu mai zic ca polemica dintre cei doi e chiar frumoasa.

  5. Acumulatorul indiferent de materialul din care este fabricat,după încărcare trebuie sa stea minim 2 ore in repaus.Nu trebuie mișcat.
    In timpul încărcări orice tip de acumulator se încălzește.Trebuie să se răcească 2 ore
    Acumulatorul este in final un aparat electric,se încălzeștein timpul încărcări și în timp ce cedează energie electrică ,cu cât temperatura unui aparat electric are mai multe grade cu + chiar daca nu a atins temperatura maximă prevăzută de cartea tehnica procesul de îmbătrânire/ uzura prematura va fi mai rapid.Pana la acumulatorul cu durata de viață fff lunga omenirea trebuie să ardă mulți neuroni.
    Nu spun că firma sus menționată nu ascos ceva deosebit.
    Dar întreb:costul fabricației+ prețul de vânzare+ prețul ptr o încărcare full…. ce suma trebuie scoasa din portofel in final.
    Și ce facem cu acumulatori uzați
    Care este gradul de poluare pe tona de acumulatori uzați,comparând cu tona de benzina/ motorina?
    Sunt multe întrebări la care se va ridica din umeri.
    No păi merem înăinte….no…