G4Media.ro

Lupta unui navetiste cu sistemul pentru a putea călători decent cu trenurile…

Foto: G4Media

Lupta unui navetiste cu sistemul pentru a putea călători decent cu trenurile CFR: blatiști fără bilet protejați de naș, consum de alcool și semințe, înghesuială în plină pandemie, fără mască

Marcela G. are 50 de ani, este de profesie translator și locuiește în localitatea Brănești din județul Ilfov. De 35 de ani, zilnic, face naveta cu trenul la București, la Gara Obor – Est. Prețul unei călătorii (25 km) este 4 lei. Sătulă de condițiile dezgustătoare în care a fost nevoită să călătorească în toți acești ani și mânată de dorința de a schimba ceva, femeia a luat în urma cu un an decizia de a nu mai sta cu mâinele în sân. S-a decis să facă ceva concret.

A trimis nenumărate petiții mai multor instituții. Printre acestea: CFR, Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătății și Poliția Transporturi. Femeia a semnalat autorităților câteva dintre lucrurile care o deranjează și totodată a propus responsabililor să ia câteva măsuri concrete, la îndemână: suplimentarea cu cel puțin două vagoane a trenurilor care circulă pe linia Brănești – București pentru ca omenii să nu mai fie nevoiți să stea înghesuiți  pe banchete sau în picioare, eficientizarea controalelor făcute de „nași”, eliminarea vânzătorilor ambulanți și nu în ultimul rând, descurajarea consumului alcool, descurajarea fumatului, încurajarea purtării măștii sanitare.

„În aceste trenuri stăm înghesuiți în picioare, în vagoane și pe holuri. Un număr foarte mare de pasageri se urcă fără bilete, iar când apare controlorul și supra-controlul, aceștia taie un bilet la 4 pasageri care contribuie fiecare cu cât au în buzunar, nu plătesc valoarea reală a călătoriei. Despre asigurarea  climatului de călătorie civilizat, impunerea respectării măsurilor împotriva infectării cu coronavirus și purtarea măștii de protecție, nu mai poate fi vorba”, a declarat ea pentru G4Media.ro.

”Jumătate din călători nu poartă mască, ba chiar fac act de bravură din asta, mulți beau alcool, fumează peste tot în vagoane și pe holuri,  mănâncă semințe și alte alimente și aruncă ambalajele pe jos, există mulți vânzători ambulanți de diverse produse care se freacă de noi cu sacoșele încontinuu în periplul lor permanent în cele 2-3 vagoane ale trenurilor, ceea ce contribuie la un disconfort în plus pe parcursul călătoriei și la răspândirea virusului. Ținând cont că jumătate din pasageri nu poartă mască, iar numărul de călători din aceste trenuri depășește cu mult numărul de locuri prevăzute în cele doar 2-3 vagoane, dată fiind aglomerația în picioare în vagoane și pe holuri, este evident că în aceste trenuri se zădărnicește combaterea bolilor și se contribuie la transmiterea coronavirusului”, a declarat Marcela G. pentru G4Media.ro.

Deși femeia a semnalat în scris toate aceste nereguli, instituțiile fie nu i-au răspuns, fie i-au răspuns evaziv, fie au pasat problema de la una la alta. Spre exemplu, într-un răspuns primit de la CFR Călători, femeii i se spune că nașii „tratează corespunzător contravenienții depistați în trenuri” și că „afirmațiile formulate despre facilitarea călătoriilor frauduloase sunt nefondate”, că dezordinea și gălăgia din tren țin de „respectul de sine care se reflectă în respectul față de ceilalți”, că „gradele de utilizare determinate cu ocazia controalelor efectuate de personalul de specialitate nu arată necesitatea” suplimentării vagoanelor pe relația indicată. Pe scurt, totul este în ordine iar problemele ridicate sunt „nefondate”.

Într-un răspuns pe care l-a primit de la Ministerul Transporturilor via CFR Călători, Marcelei G. i se spune că pentru atmosfera neplăcută din trenuri sunt de vină „grupurile de călători de etnie romă care sfidează întreg personalul CFR”. Niciun cuvânt însă despre măsurile pe care ar trebui să le ia compania.

Dintr-unul dintre răspunsurile primite de la Ministerului Afacerilor Interne, femeia află că pe linia pe care a semnalat neregulile au fost făcute mai multe controale și au fost împărțite amenzi. În ceea ce privește „comportamentul neprofesional al personalului CFR”, i se recomandă să se adreseze Societății Naționale de Transport Feroviar CFR Călători. Ceea ce a și făcut. În zadar însă, spune femeia. Obiceiurile vechi sunt la fel de actuale.

În concluzie, în decurs de un an, Marcela a trimis la diferite instituții 15 petiții pentru care a primit și numere de înregistrare. A primit doar 7 răspunsuri, iar problemele sunt aceleași. Toate petițiile și răspunsurile au fost consultate de G4Media.ro.

„Răspunsurile date de Poliția Transporturi reflectă teama de a nu supăra CFR. Personal am fost sunată de un comisar de la Poliția Transporturi care mi-a recunoscut că ei știu situația, m-a încurajat să continui demersul dar a spus că va răspunde la cererea mea „cum poate”. Ministerul Sănătății nu a răspuns în nici un fel, ci a forwardat petiția mea tot către CFR spre soluționare, semn că nu vrea să supere CFR. Intentionez să scriu si la Guvernul României care are în subordine Comitetul care se preocupă atât de mult de „zădărnicirea combaterii bolilor” și la Organizația Mondială a Sănătății, filiala din România, deoarece sunt singurele instituții care mai pot trage la răspundere CFR Călători”, a declarat Marcela G. pentru G4Media.ro.

De curând, G4Media.ro a scris și despre modul deplorabil în care arată Gara Basarab. Pasagerii – mulți dintre ei navetiști – trebuie să facă slalom printre oamenii străzii care dorm efectiv pe pardoseală, ferindu-se de zecile de porumbei care le zboară pe deasupra capului și stând cu ochii în patru să nu se desprindă vreo bucată de tencuială din tavan. Peste tot este o mizerie de nedescris. Pereți, pardoseală, camere de supraveghere, aparate de aer condiționat, etc., totul este acoperit cu găinaț, pene și nu în ultimul rând, cu un strat gros de praf. Pe la colțuri poți vedea mucuri de țigară și ambalaje. Nici în exterior, gara nu arată mai bine. Temelia clădirii este puternic măcinată iar peronul este foarte murdar și degradat. Cele câteva terase și baruri din incinta ei aduc mai degrabă cu niște improvizații care au scaune, mese și grătare foarte soioase. Deși la prima vedere ai fi tentat să crezi că este un loc părăsit și inutil, în momentul în care ajunge primul tren, gara se umple cu sute de navetiști.

Foto: G4Media

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

46 comentarii

  1. Biletul o fi 4 lei, dar abonamentul e mai ieftin iar cu nasul e si mai ieftin. Vrei confort, iei masina personala. Vrei ieftin, astea sunt conditiile si nu se cor schimba curand!

    • cu din astia ca tine, chiar ca nu!!!!
      iti arat ca in 2 timpi si 3 mscari ii rezolv cu nasul lor cu tot? si nu platesti nu intri?
      si daca faci mizerie sau zgomot cobori??? iti arat?
      ce descrie articolul e ce am experimentat acum vreo 15 ani, ultima oara cand am mers cu trenul. dupa aia am zis ca prefer sa imi iau masina, decat sa fiu singurul fraier care plateste bilet.

    • Nu se schimba pentru ca inca mai exista oameni ca dumneata, infractori semintari!

    • Cat iei jane pentru comentariile astea instigatoare?
      Ca sa nu mai zic clasiste de mama focului

    • nu iau nimic, dar cred ca aveti niste probleme de intelegere. cat platesti, atata ai. Doamna vrea conditii ca de masina personala la 2 lei calatoria cat e la abonament, abonamentele au reduceri si de 50%. De ce nu merge cu masina?! pentru ca iese mult mai scump?! si va spune unul care a facut naveta cu trenul 7 ani zilnic!

    • Ce are sula cu prefectura? Tendinta este oricum de a fi cat mai putine masini.

    • S-au schimbat lucrurile pe linii de naveta cu frauda mare la bilete gen Oltenita Bucuresti, Harlau Iasi, Nerau Timisoara, Titu Bucuresti. Operatorii privati au putut face asta pentru ca nu se colecteaza di distribuie piramidal mita de la fraudarea calatoriei.

    • Jane, dacă tăceai, filozof rămâneai! Și unde scrie ca dacă mergi cu trenul, trebuie sa fie rău? Când mergeai la ciordit la Viena, cum ți s-au părut trenurile, șukare???

    • Corect! Calatoresc des pe ruta Iasi – Bucuresti. Trenul pleaca la 23.15 din Iasi si ajunge la 06 si ceva in Bucuresti. Imi iau bilet la clasa I, in ideea de a calatori in conditii cat de cat rezonabile. La 05 si ceva, ajungem in Ploiesti, moment in care, o turma da buzna in tren, in vagonul de clasa I. Se aseaza claie peste gramada, si cate 2 pe un loc. Cei care nu mai reusesc sa se oploseasca musai la clasa I, pleaca injurand de toti dumnezeii la clasa a II-a. „Nasul” trece dupa un sfert de ora, colectand discret spaga. Da, este vorba despre doar o ora, dar, totusi, dau 140 de lei pe biletul de I-a, in loc de 90 pe unul de a II-a, tocmai ca sa nu ma inghesui, sa nu suport zgomotul semintelor crapate-n dinti si scuipate pe jos, damfurile de bere din boturile nespalate si hahaielile marlanesti.

    • Jan valjean .. la ce minte ai ,va meritati soarta unii.dar nu poti obliga pe alții să trăiască aceleași situații pt prostia voastră. Din cauza unora ca tine este România in situația în care este. Esti genul de FIINȚĂ care se vinde pe 2 mici și 1 bere..

  2. Aici se ajunge din cauza angajărilor pe șpăgi. Oameni fără studii de specialitate și fără drag de acest domeniu sunt angajați pe șpăgi, iar o data angajați, nu urmăresc decât recuperarea „investiției”. Singura care poate face ordine, justiția, este acaparata de Iohannis pentru a-l proteja în dosarele cu casele însușite pe drept, desigur.

  3. La 4 lei biletul ce o vrea sa aibe conditii?
    Unii au tupeu cat casa.

    • Ce legatura are pretul biletului cu faptul ca orice calatorie cu mijloacele de transport in comun trebuie sa fie curata si sigura? In orice tara civilizata din lume biletul costa similar, in jur de 1 euro, este o suma suficienta pentru a se asigura un transport modern, curat, sigur.

      La noi nu se intampla din cauza OAMENILOR ca dumneata.

    • Sa ne spui si noua in care tara civilizata biletul e 1 euro sa mergem si noi acolo sa traim!

    • Da, chiar așa. Unde e 1 euro biletul? Eu plătesc 20 euro dus întors, zilnic, pe o distanta similară. Sa zic 13-14 cu abonament. Nici vorba de 4 lei.

    • Pretul biletului nu l-a fixat doamna „reclamanta”
      Cand s-a ffixat acest tarif nu cred ca s-a pus in vedere ca astea sunt conditiile.
      Ma duc la ghiseu si zic: dati-mi va rog un bilet de 40 de lei dar aruncati din tren 10 tartani…. Si sa spalati si sa dezinfectati ca sa fie luna.
      In realitate noi -platitorii de impozite – platim mai mult pentru ca acest cfr sa existe si sa i se falfaie daca e rentabil sau nu. Nu e treaba mea daca cfr a calculat tariful la 4 lei. Nu am fost intrebat daca vreau tarif de 4 lei cu drept de scuipat seminte sau de 40 cu curatenie normala. Poate cadeam la pace pe la 12…
      Si cred ca nu ati prins esentialul: aia 4 lei ii platesc doar fraierii. Smecherii inchiriaza trenul pe mai putin de-atat de la „nas” – adevaratul stapan pe tren!

    • Andrei, ca ești mare revoluționar, hai sa extrapolam puțin: la ce ai votat, vrei stabilitate?

    • Andrei,total greșită abordarea ta .În primul rand creează condiții apoi stabilești prețul. Întrebare:Cumperi alimente mucegăite la jumate-preț ?

  4. de 35 de ani, ma intreb cum e posibil ca vecinii mei sa nu aiba masterat

  5. Democrata=ia nu merge la acest popor-nu a mers niciodata in istorie!

  6. Asta cred ca e personalul care pleaca in jur de 4 din București spre Brașov. Pana la Peris asa e.

  7. Bravo, doamna! Continuati demersul. Suntem multi care va sustinem. Suntem multi care facem petitii. Suntem multi care ne dorim cu adevarat o tara ca afara. La un moment dat sa va crea declicul sa indreptam lucrurile. Pana atunci, cei care facem ceva vom convinge cat mai multi care stau pe margine. E greu, dar si cu ajutorul lui Dumnezeu, vom reusi.

    • Majoritatea ati plecat deja. Aia care mai sunt vor pleca in continuare si de nascut nu prea se mai nasc in Romania. Deci pune-ti pofta in cui. Nu vei avea niciodata o tara ca afara. Ca afara in India sau Eritreea poate.

  8. Nașii au falimentat CFR-ul cu complicitatea zecilor deșefi și inspectori, care nu-și mișcă fundul de la birou. Și când o fac, știe toată lumea.

  9. O mică eroină această doamnă!
    Sper sa aibă un dram de succes demersurile ei!

  10. Stat eşuat.

  11. Felicitări, doamnă 🙂

  12. Tara esuata, din toate punctele. Abia astept sa ma car anul viitor.

  13. Gestul doamnei este cel care poate face diferenta intre un neam civilizat si unul profund corupt.
    In cazul Romaniei, stat profund corupt, in care este posibil ca un prim-ministru sa cumpere cu bani publici functia de sef de partid, lucrurile pot merge spre bine doar printr-o schimbare de atitudine la nivelul fiecarui individ.
    Marea majoritate, se vede si din comentarii, se complace in aceasta mizerie, iar cand cineva face eforturi sa schimbe lucrurile este luat peste picior cu replici ipocrite de tipul ce conditii vrei la banii astia (ca si cum noi am stabili pretul), replici pe care le auzim si in cazul sistemului de sanatate si in alte domenii unde statul corupt achizitioneaza bunuri si servicii la preturi cu mult peste pretul de piata.
    Conducerea prea multor institutii este populata cu spagari, incompetenti, lasi si hoti.
    In realitate, in multe cazuri nu este vorba de bani putini, ci de hotie, de incompetenta si de dezinteres. In urma cu putine luni am luat trenul spre Moldova la clasa I pentru a evita inghesuiala si a putea sta la o distanta rezonabila de alti calatori. Cei mai multi aveau masca, conditii decente, doar jumatate din locuri ocupate, insa locurile date erau toate la mijlocul vagonului, unul langa celalalt; dupa un an de pandemie, softul CFR aloca locurile tot ca inainte. O simpla setare in soft cred ca putea sa rezolve problema, dar cui ii pasa? Sigur ca in tren cativa dintre noi s-au asezat pe alte locuri pentru a pastra o distanta, cu riscul de a fi ridicat la o noua statie si mutat cu tot cu bagaje de cineva care vrea sa stea pe locul lui nederanjat.
    Nu m-as mira ca si acum locurile sa se aloce tot asa.
    Felicitari doamnei. Cu cat mai multi oameni ca ea cu atat se face tara mai repede bine.

  14. Maresalul Nicolae Ciuca.

    • Ajunge ăsta viitorul președinte, premier și parlament de unul singur, imediat.
      Nici nu mai e nevoie de alegeri. Un mititel puciuleț și gata😈

  15. @esentialul, Milano-Courmayeur 490 km. dus-intors 40€, Aosta-Courmayeur 70 km. dus-intors 8€. Am descoperit in vara asta. Ce m-a surprins a fost lipsa mirosului de transpiratie si a cojilor de seminte. Vorbim de autobuz.

  16. Toti colecteaza spaga si trimit in sus, altfel raman fara post. In vremea lui Mitrea casa de bilete iti recomana sa mergi cu nasul ca e mai ieftin si confortabil, 2 in compartiment.

  17. pe nasii de tren ii omora” =)))

  18. Nu stiu cine este doamna, dar are perfectă dreptate. Si eu cam fac naveta cu trenurile respective si mă îngrozesc. De 20 de ani am tot trimis petiții și sesizări…și nimic.

  19. Angajații CFR care au răspuns doamnei mai sunt și nesimțiți, cică din controalele făcute nu rezultă că trebuie mai multe vagoane. Păi normal, dacă controlul ia șpagă și în acte se vând puține bilete.

  20. Ruta Bucuresti -Oltenita a fost zeci de ani exact in aceeasi situatie. Nu mai are rost sa descriu ce a fost pt ca doamna explica situatia identic. De cativa ani ruta a fost cesionata catre Transferoviar Calatori,o societate particulara care a redeschis linia,a bagat in functiune niste vagoane second hand din nu stiu ce tara (care arata minunat in comparatie cu vagoanele Cfr’ului), a bagat firma privata de paza si camere de luat vederi,si chiar de nu va vine sa credeti asta,cand am verificat ultima data aveau si wifi gratuit. Pretul biletului este la ora actuala cam 8 lei. Nu mai ai voie sa mananci seminte sau alte chestii care produc mizerie,de fumat nici vorba sa ai voie. Si bineinteles, absolut toata lumea cumpara bilete. Deci se poate.

    • Corect.Normal ca se poate.Trebuie sa se vrea.Toate trenurile private au conditii bune sau foarte de calatorie si la preturi mai mici decat ale CFR -ului sau egale.Ei(privatii) cum reusesc? Faptul ca un bilet este ieftin nu inseamna ca trebuie sa existe conditii de evul mediu….Cred ca in regulamentul de calatorie exista contraventii pentru mizerie,pt tulburarea calatorilor etc.Dar….cine sa constate,cine sa aplice sanctiuni? Doar asa se poate lumea civiliza.

  21. Bravo, doamna Marcela!

  22. Corect! Calatoresc des pe ruta Iasi – Bucuresti. Trenul pleaca la 23.15 din Iasi si ajunge la 06 si ceva in Bucuresti. Imi iau bilet la clasa I, in ideea de a calatori in conditii cat de cat rezonabile. La 05 si ceva, ajungem in Ploiesti, moment in care, o turma da buzna in tren, in vagonul de clasa I. Se aseaza claie peste gramada, si cate 2 pe un loc. Cei care nu mai reusesc sa se oploseasca musai la clasa I, pleaca injurand de toti dumnezeii la clasa a II-a. „Nasul” trece dupa un sfert de ora, colectand discret spaga. Da, este vorba despre doar o ora, dar, totusi, dau 140 de lei pe biletul de I-a, in loc de 90 pe unul de a II-a, tocmai ca sa nu ma inghesui, sa nu suport zgomotul semintelor crapate-n dinti si scuipate pe jos, damfurile de bere din boturile nespalate si hahaielile marlanesti.

  23. Si chiar daca ar costa biletul 100 euro / km CFR tot nu ar putea asigura conditii

  24. E bine la 4 lei .Oamenii au voie să facă ce se dorește.Pot face întreceri să vadă care urinează mai lung sau să-și facă nevoile în pungi,ziare să le împrăștie pe unde vor și tot așa.Daca ar da anunțul ăsta CFR călători vă asigur că ar suplimenta trenul pe ruta aia.Chiar și așa pt 4lei să vezi orgii în toată regula.Daca ar mai face și o călătorie cu o tematică din asta ar avea biletele plătite integral și 30 de vagoane la tren.Pai cei care motivează nesimțirea și mizeria umană a călătorilor a celor care fac control și a celor care-i conduc pt.doar 4 lei au o mare problemă.Calatoria plutea fi și gratis sau putea costa și 100 Ron că tot așa era.

  25. Ne mai văităm de Vulpița că apărea la televizor. Dar ce este în realitate e mai rău. Ce contează că biletul e 4 lei? Contează bunul simț. Dar unii care comentează aiurea se simt jigniți că știu ei de ce. Și dacă se face biletul 100 lei tot la condițiile de proastă calitate rămâi. Nu se schimbă nimic. Oricum mai bine în altă țară civilizată decât în România.

  26. De ce a ajuns CFR așa??? Din cauza lor,a nașilor care și au luat case mașini din șpagă… Banii încasați trebuiau investiți în liniile de cale ferată. Toți șefii trebuiau băgați la pușcărie. Acum se laudă că iau trenuri noi… Păi NU AU PE CE SA MAI CIRCULE. CA NU AU SINE!!!!