TOATE >>  
 
VREMEA
Bârlad, ora  06:00
Temperatura5.9 °C
Umiditatea 91%
Presiunea 989.9 mb
Vânt4.7 m/s
Sursa: ANM
RADAR INMH
RADAR WINDY
WX CHARTS
RADAR LEMN
CURS VALUTAR
26-04-2024
VALUTARON
EUR4.9765
USD4.6373
GBP5.8018
XAU350.3208
Sursa: BNR
HARTA din SATELIT
HARTA la 1906
BÂRLAD ALTĂDATĂ
COLECŢIA RLV
VOCEA TUTOVEI
CODURILE POŞTALE
EVENIMENTE
CONF. DE PRESĂ
ŞEDINŢE CLB
FAZA ZILEI
TRAILERE
EMISIUNI
BEST OF
SPORT
ARHIVA CONYSAT
COMUNICATE
NAŢIONAL
ARHIVĂ CONCERTE
ANUNŢURI
IMOBILIARE
ANGAJĂRI - OFERTE
ANGAJĂRI - CERERI
TELEFOANE
CALCULATOARE
AUTOMOTO

BÂRLAD ONLINE

Conferinţă de presă Primărie, 22 Aprilie 2010

Mutarea depozitelor de materiale în triunghiul CFR
"Vrem să recuperăm toată suprafaţa sau măcar doua treimi din triunghiul CFR-ului. E un bun vad comercial, ar putea fi legat de faptul că talciocul e-acolo, s-ar putea face o zonă comercială, pentru că eu pregătesc în principiu, sper ca în ultimul an din legislatura asta a doua, să putem da o hotărâre de consiliu local, şi consilierii cred că vor fi în asentimentul cetăţenilor, să mutăm în Obor şi-n zonele limitrofe toate firmele de construcţii din zona centrală cu var, ciment şi maşini grele, inclusiv Construcţii Consult. N-am văzut în niciun oraş din occident depozite de ciment în centrul oraşului."

Mall la Bârlad?
"Firma Paloda vrea să facă un mall în Bârlad, eu sunt primul dintre cetăţenii din Bârlad care ar vrea să vadă mall-ul ăsta făcut în Bârlad pentru că sunt un mare amator de mall şi periodic mă duc la Iasi, unde îmi place foarte tare. Nu le-am vazut pe-alea din Bucureşti, dar ăsta din Iaşi e mai frumos ca celelalte toate - am fost la Timişoara, la Cluj, la Braşov. Aş vrea unul în miniatură (ca cel din Iaşi, n.r.) să fie făcut aici. M-aş bucura ca proiectul să fie, şi proiectul e făcut, de-un bârlădean, sau îl va face un bârlădean.
Problema care se pune, şi de aceea l-am rugat pe proiectant şi pe finanţator, să vină cu o soluţie pentru parcări. Pentru că parcarea de aici, acolo unde se va supralărgi, este insuficientă şi-acuma, şi soluţia ar fi o parcare subterană. El a venit iniţial cu o parcare de 20 de locuri, şi l-am rugat să găsească o soluţie pentru lucrul ăsta. Deci eu sunt primul care aş vrea să se facă lucrul ăsta.
Ar exista o problemă legată de suprafaţa de teren pe care noi ar trebui s-o scoatem la licitaţie şi el să liciteze - probabil să-l atace şi alţii, cum atacă el în nesimţirea lui totală şi cumpără, oricine vrea să cumpere o bucată de teren se loveşte de chestia asta, am impresia că-i dat şi-n judecată pentru lucrul ăsta.
Nu cred că un bârlădean nu şi-ar dori o asemenea construcţie în centrul oraşului, hai să fim serioşi, arată foarte bine. Mall-ul de la Vaslui nu că n-are ce-i trebuie, mall-ul de la Vaslui e amplasat prost.
Aţi văzut la Iasi la mall ce-i acolo de maşini. La noi nu-i la nivelul Iaşiului, dar putem face regula de trei simplă: dacă la Iaşi are 10.000 de metri pătraţi şi 10.000 de metri pătraţi de parcare, tu dacă ai 5.000 trebuie să ai cât de cât proporţie la parcare, şi îi mai dai coeficient că-i în mijloc şi jumate vin pe jos. Dar vor veni cu siguranţă din zonele limitrofe. Că lumea s-a deşteptat. Şi-atunci vreau să se asigure lucrul ăsta. De asta nu dau (aviz, n.r.), nu din alte motive. El chiar a mărit oferta. Nu m-a interesat. Ca s-o spun pe aia dreaptă. Şi cred că-ţi dai seama ce ofertă vorbeam. Nu mă doare de oferta lui. Nu de asta nu-i dau. Nu-i dau pentru că sufocăm toată zona.
Pentru că întâmplarea face că-s prieten cu proiectantul. Şi şi faţă de el să spunem că am o obligaţie că-s bucuros să facă la Bârlad. E o firmă mare, din Brasov, cunoscută în România. Dar i-am spus "până nu faci, până nu mă asiguri că avem unde să parcăm maşinile, nu pot să-i dau avizul şi nu putem să ne apucăm de treabă.""

Plombările asfaltice
"Din punct de vedere al calităţii nu putem spune că suntem foarte mulţumiti. Dar cât de cât suntem mulţumiţi în ideea că: materialul fabricat este de calitate, pusul în operă este de calitate. Din cauza faptului că se lucrează sub trafic nu se reuşeşte să se obţină calitatea pe care am dori-o. Noi nu putem opri traficul - aşa e oraşul nostru. Avem 3 străzi mari şi late. Pe două se desfăşoară traficul greu, pe una traficul BUS şi cel care tranzitează Bârladul."
"În prima fază ce facem noi acuma se cheamă lucrări de întreţinere. Au rolul de a asigura cât de cât un trafic fluent cu siguranţa circulaţiei. În cadrul lucrărilor de întreţinere se fac aceste plombări cu mixturi pentru a repara suprafaţa acolo unde sunt probleme foarte grave, urmând ca apoi în cadrul lucrărilor de reparaţii să se intervină peste aceste lucrări de întreţinere cu suprafeţe mai mari de mixtură, în speţă covoraşele asfaltice pe care le aşteaptă toată lumea."
"Dacă plombam şi aşterneam covor asfaltic în acelaşi timp, chiar dacă tehnologia ne-ar fi permis, asta însemna că numai strada Republicii dura 4-5 luni de zile. Şi-atunci, se practică peste tot, întâi plombăm găurile mari, asigurăm o anumita aducere la cotă, dacă putem spune aşa, dupa care venim cu covoraş."
"Un cost aproximativ la metrul pătrat de plombare este de 20 EUR pe metru pătrat, înmulţit cu în jur de 34.000 de metri pătraţi, dă o sumă în jur de 29-30 de miliarde de lei vechi. Ceva mai mare ca cea de anul trecut, unde-a fost aproape la 21-22."
"Sperăm ca lucrările de plombare să fie terminate până în luna Iunie. Mă gândesc să se toarne asfalt şi noaptea dacă vreme se va încâlzi."

Eternele avarii la reţeaua de apă
"Pe lângă nemulţumirile celor de pe Bd. Epureanu şi pe lângă nemulţumirile celor de pe Vasile Pârvan, au apărut mai nou şi nemulţumirile celor de pe strada Ardeal. Sunt şi nemulţumirile noastre, pentru că atunci când avem intervenţii la coloana de apă pe strada Vasile Pârvan, şi lucrul asta se întâmplă din ce în ce mai des, suntem obligaţi să deviem temporar traficul pe strada Ardeal, cea mai apropiată stradă paralelă cu Vasile Pârvan. Nu există pericolul ca circulaţia să fie deviată permanent pe-acolo până se face şoseaua de centură, ci pur şi simplu temporar, când sunt spargeri pe strada Vasile Pârvan."
"Am avut discuţii cu cei de la Aquavas, şi la începutul anului viitor, din toata sărăcia, din bani de la bugetul local, pe tronsoanele Grădina Publică - Bd. Epureanu, până la Podul Verde cel puţin, şi pe Vasile Pârvan, să schimbăm coloana de apă, acolo unde apar atâtea intervenţii. Intervenim acolo pentru că nu se mai poate. Lunar se cheltuiesc circa un miliard de lei (vechi, n.r.) pentru lucrările la avarii. Reţelele sunt foarte vechi, sunt ieşite din uz, ele trebuiau schimbate mai demult. Inconvenientul cel mai mare vine de la faptul că oprim apa în oraş şi lumea este foarte deranjată, şi pe bună dreptate. Sper să găsim resurse fără împrumuturi. O să renunţăm probabil la alte lucrări legate de infrastructură şi-o să putem să facem obligatoriu lucrul ăsta."

Şoseaua de centură
"Nu-i nimic sub soare cu şoseaua de centură. Programul a fost aprobat de guvern fără bani pentru anul asta. Există un decalaj mare, numai proiectul se va duce până în 2012. Aţa dulce pe care guvernul ne-o trece prin gură că graficul iniţial se va respecta şi va fi terminat e campanie electorală. Deocamdată nu este niciun ban în buget, deocamdată nu s-a facut nimic pentru lucrul ăsta. Decât s-a licitat. Dar nu am văzut nimic cu teodolitul, să vina să vadă proprietarii, să-i exproprieze şi aşa mai departe.
Ce se întâmplă... guvernul, probabil şi cu semnale de la oamenii lor de-aici din Bârlad, văzând că lumea-i nemulţumită, ne-au trecut aţa asta dulce prin gură că s-a aprobat, omul de rând neştiind că în buget nu-i prins niciun gologan. Şi ne pune pe noi în situaţia să nu putem strânge nemulţumiţii să protestăm într-un fel sau altul pentru că Emil: "Nu vedeţi că se lucrează la proiect?", "Cum? Păi noi n-am văzut pe nimeni!", "Nu dom'le, sunt care transpiră prin birouri, să strângă acte...", deci au avut o acoperire politică totală dând hotărârea asta de guvern fără niciun ban în bugetul de stat, deci e o aţă dulce."

Blocurile ANL
"Pe 28 Aprilie 2010 se va anunţa câştigătorul licitaţiei pentru blocurile ANL din cartierul Bariera Puieşti, şi probabil că luna viitoare vor începe lucrările."

Magnatul de la Perieni
"O altă întrebare de la Monitorul: "Aţi avut o ofertă de 2 milioane de EURO pentru utilităţi - gaz, energie electrică, strazi - în cartierul Eminescu din partea primarului din Perieni?", sunt întrebat. Întrebarea mi se pare cel puţin comică, şi refuz să răspund. O fi ăsta vreun magnat, primarul? Astea-s sume enorme, o fi fost el bun om de afaceri când a fost, dar sumele astea-s extraordinar de mari, nici Patriciu n-ar avea să-i dea să facă. Cum spune aicea "din partea primarului". Da, să fim serioşi."

Concediile la români
"Am hotărât ca, înainte de-a pleca în micul meu concediu - concediu-i mare la români, 3 luni, 2 luni, aşa avem noi, că... nicăieri în Europa nu există... când aud pe aici pe la primărie "concediu o lună jumate" şi mai au din anii din urmă câte 2-3 ani de zile, mă gândesc să închid primăria 2-3 ani cred că. Adică de asta spune "micul meu concediu"."

Alte supermarket-uri?
"O altă întrebare de la Media TV, "Dacă va fi ridicată maşina Adei Cazacu" (din faţă de la "Central", n.r.). Deci este domeniu privat, acea suprafaţă de teren pe care se află maşina se află în litigiu între două firme private din Bârlad, nu priveşte primăria, deocamdată!, lucrul ăsta pentru că noi îi lăsăm să se certe, probabil că într-un an, doi, va câştiga unul dintre ei, după care revendicăm noi pentru că e suprafaţa noastră. Nu vrem să ne încurcăm să ne băgăm acuma, dar noi credem că suprafaţa aia de teren este a noastră. Oricum, cât oi fi eu primar nu se mişcă niciun spaţiu verde de acolo, niciun copac. Ce nu pot face eu, şi am studiat legea să găsesc vreo portiţă, este ca în cazul în care una din firme de-acolo, nu-i mai dau numele... că se numeşte "VIPP"... vrea să vândă terenul împreună cu construcţia, şi acela care va cumpăra suprafaţa de teren şi vechiul "Central" vor să-l demoleze, eu nu pot să mă opun, deşi eu aş vrea cu tărie.
Era un zvon, eu n-am participat la nicio discuţie de genul asta, dar numai am auzit, că o firma vrea să facă un supermarket acolo, şi că după ce ar cumpara ar demola că... M-aş opune pentru că nu-i chiar urâtă construcţia aia, face parte din patrimoniul estetic al imobilelor din Bârlad.
La fel cum am auzit un zvon, dar văd că s-a liniştit oarecum treaba, tot asa un supermarket vroia să construiască şi era în tratative cu fabrica de Confecţii, să cumpere o suprafaţă de teren care cuprindea şi corpul principal care a doua zi trebuia demolat. Astea sunt părţile mai puţin frumoase pentru edili şi pentru patrioţii locali de-alde noi. Vicisitudinile sistemului capitalist: cumperi - eşti proprietar şi faci ce vrei cu el. Dar sper să nu se ajungă acolo. S-au oprit."

3.078 vizualizări |9 comentarii47m52s

Vezi comentarii
(ultimul adăugat acum 13 ani)
 
PUBLICITATE
INSTITUŢII
INSTITUŢII JUDEŢENE
SPORT
MASS-MEDIA




anunturi | livecam | foto | top
Copyright © 2005 OCF. Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii.
Logo-ul Bârlad Online este marcă înregistrată a OCF. Toate celelalte mărci sunt proprietatea companiilor deţinătoare. Reproducerea conţinutului din acest site este permisă numai cu acordul Online Content Factory SRL. Pentru orice neclarităţi, informaţii suplimentare, sugestii sau comentarii vă rugăm să ne contactaţi: support at b-o dot ro sau prin SMS la 0724 227.523 (0724 BARLAD). Atenţie ! Acest număr nu are servicii de voce, dacă sunaţi sună în gol. Vă rugăm trimiteţi doar SMS. Tarif normal în funcţie de reţea.

Pagina generata in 0.1121 secunde.